Разтоварващата диета е лесен начин да приведете себе си във форма в ускорен срок. Има няколко варианта на разтоварващата диета: от тежко гладуване до леко ограничаване.

Защо се нуждаем от разтоварваща диета?

Разтоварващата диета е така наречената моно-диета с продължителност един или максимум два дни. Едва ли за това време много ще отслабнете, но ще можете да дадете на тялото си лекота, да приведете тялото в тонус, да започне процеса на изгаряне на мазнини, и в същото време да тренирате волята си. Разтоварващите дни помагат и на тези, които са на диета и попадат на срив в диетата: когато диетата се спазва, теглото намалява, а след това неочаквано си остава едно и също, без да намалява. В такъв случай разтоварващия ден може да служи като стрес и катализатор за по-нататъшна загуба на тегло.

Монопродукти

Основният принцип на разтоварващата диета е да се ядат нискокалорични еднотипни продукти през целия ден и това да се прави възможно най-често. Диетолозите препоръчват да избирате за ежедневна диета продукти, които харесвате, за да не излагате тялото на ненужен стрес. Най-често през разтоварващите дни се приема мляко с нисък процент мазнини или зелени ябълки. Използването на тези продукти може буквално да намали теглото за един ден.

Друга възможност за разтоварващата диета е с храни, богати на бавни въглехидрати. Например, различни зърнени култури. Най-често в този случай изборът попада върху елда, в която има много желязо, протеини и други хранителни вещества.

Много ефективен за намаляване на теглото е „течния“ разтоварващ ден, когато се употребява само компоти, отвари и свежи сокове. Например, това могат да бъдат зелени сокове – смес от краставица, ябълка, лимон и зеленчуци, портокалов сок, домат, ананас с мента и др.

Как да изберете ден за разтоварващата диета?

Много е важно да изберете правилния ден за разтоварване. Диетолозите съветват да се ограничавате от храна в понеделник, след почивните дни, в началото на работната седмица. Въпреки това, ако работата ви е свързана с тежки физически труд, се препоръчва да изберете събота или неделя, когато не е нужно да се притеснявате за негативните последици от подобен експеримент.  

Предполага се, че разтоварващият ден трябва да премине в отпуснато състояние, така че активните упражнения не се препоръчват, както и употребата на алкохол в този ден и ден след това. Но се препоръчва да посетите сауната: парата е добра за отстраняване на токсините от тялото и може да стане ваш допълнителен помощник.

Плавен вход и плавен изход от разтоварващата диета

Започвайте разтоварващия ден от предната вечер. Вечерята трябва да бъде много лека – зеленчуци или вегетарианска супа. Сутринта изпийте супена лъжица растително масло.

Изходът от разтоварващата диета също не трябва да бъде свързан с обилно приемане на храна. Трябва да се откажете от пържена храна и направите своя избор в полза на зеленчуците – това ще помогне да се закрепи положителния ефект от разтоварването.

Сън вместо обяд

Препоръчва се разтоварващите дни да не са по-често от веднъж седмично. Ако правите това редовно, опитайте да изберете един и същи ден: това ще позволи на организма да свикне с ограниченията.

Не се препоръчват разтоварващи дни по време на менструация, бременност, кърмене. Категорично е невъзможно да се извършва разтоварване в случай на диабет, патология на черния дроб и бъбреците, а също и хронични заболявания.

Ако все пак решите да прекарате ден на някакъв монопродукт, отделете достатъчно време за почивка – най-малко 10 часа преди това и толкова след разтоварващия ден. Ако имате възможност вместо да обядвате да поспите, възползвайте се от това. Дългият сън ще ви избави от постоянното чувство на глад ще укрепи тялото ви.