Детско театрално студио Пловдив

 Детско театрално студио. Хореография за деца.

Актьорско майсторство. 

detsko-teatralno-studio 

Какво е детско театрално студио?

Това е една възможност да се потопите в магическия свят на театъра, да прекарате свободното си време весело играейки и развивайки се!

Каква е основната задача на детското театрална студио?

Да формира тези качества в децата, които ще гарантират успеха им в бъдеще – изразителност, умението да излагат своите мисли, емоционална стабилност, отговорност и трудолюбие.

Защо именно театъра?

Защо  театъра – това е много важна, голяма и отговорна задача, а най-важното е, че ние правим всичко това заедно! И всеки отговаря за себе си и своя приятел!

И защото театъра е нещо много весело и не прилича на уроци, а повече прилича на игра! На заниманията ние бягаме, скачаме, пълзим, превръщаме се в предмети, животни, или в приказни герои, или герои от любими книги, филмчета.

Как преминават занятията?

Занятията в детското театрално студио преминават в увлекателна, игрова, динамична форма. Интересните упражнения и етюди правят занятията просто игра, весело и съдържателно общуване.

ИГРАТА – това е модела на живот. Но тя се различава от обикновеното обучение с това, че в нея се въвежда още един важен компонент – любовта. Така, че играта не  само развива сръчност, внимание и интелект, но и душата на детето.

Защо детето да се занимава в театрално студио?

В театралното студио всяко дете идва със своята цел. Тези, които някога са се смятали за срамежливи и непохватни сега се откриват, започват да се чувстват уверено, да импровизират, да включват фантазия и остроумие.

Може би не всички участници в театралното студио ще станат професионални актьори, но изключителни, творчески личности ще станат всички без исключение!

СТРУКТУРА НА ЗАНЯТИЯТА

Всяко занятие се състои от две части – учебно-развиваща и практическа.

Учебно-развиващата част е комплекс от упражнения – игри по театралните дисциплини.

Практическата част  е затвърждаване на упражненията в процеса на постановката и репетиции на различни сцени, етюди или работа над  спектакъл.

 detsko-teatralno-studio

ПРОГРАМА НА КУРСА

Реторика и сценична реч

Реторика – наука да говориш красиво. Децата се учат да говорят ясно, да слушат внимателно, да не прекъсват, компетентно да съставят разкази, да изразяват своите мисли.

Сценичната реч е развитие на яснотата и артикулацията на речта, премахване на бариери, обучение в «логика на речта», спонтанно излъчване, развиване на способността за използване на гласа в «целия диапазон».

Основни задачи:

– Развитие на дишането и свободата на речевия апарат;

– Умението да владееш правилна артикулация, ясна дикция, разнообразна интонация;

– Формиране  логиката на речта;

– Обогатяване на речника;

– Развитието на образен език;

– Формиране на умения за съставяне на неголеми разкази и приказки.

Актьорско майсторство

Актьорското майсторство  е комплекс от игри и упражнения за развитие на образно мислене, концентрация на вниманието, превъплъщаване в образи, запознаване с пъстрия свят на човешките емоции и чувства,  разликите между тях и начините за тяхното управление, разбиране на различни персонажи и характери.

Основни задачи:

– Развиване на умения в детето на свободно общуване и комуникативност;

– Формиране на умението за концентрация на вниманието;

– Развиване на паметта, фантазията и въображението;

– Формиране на способност за уверено и свободно изказване пред аудитория.

 

Сценично движение и пластика

Сценичното движение са комплекс от игри и упражнения, насочени към сваляне на психологическите бариери, развиване на способността да чувстваш и управляваш своето тяло, развиване  на чувството за сценично пространство и себе си в пространството.

Пластиката е изкуство  за изразяване на чувства, мисли с помощта на красотата на своето тяло. Децата се учат да възприемат и предават информация, използвайки езика на позата, жеста, мимиката. Спортните игри и упражнения  са разчетени също за развитие  силата и гъвкавостта на мускулите, подобряване координацията на движенията и създаване на правилната поза, подобряване на общия тонус на тялото на детето.

Основни задачи:

– Развитие на естествените психомоторни способности на детето;

– Развитието на свободата на изразяване и движение;

– Формиране на детайлна памет;

– Умения за правилно жестикулиране.

 detsko-teatralno-studio-1

Актьорско майсторство. Практическа част. Етюди и спектакли.

Практическата част е затвърждаване на упражненията в процеса на постановката и репетициите на различни сценки, етюди или работа над  спектакъл.

Практическия резултат от работата в студиото освен положителните промени в личността на детето е и показване на майсторство в различни форми.

Това са открити уроци, сценки, етюди, игрови програми, спектакли.

Индивидуален подход към всяко дете. Приятелска и уютна атмосфера.

 

Възрастова група:

Деца от 5 до 7 год.

Деца от 8 до 12 год.

Юноши от 13 до 18 год.

Заниманията се провеждат един път в седмицата по 90 мин. на две групи

Всеки вторник

Първа група  от 16 до 17,30 часа (или  15,30 до 17,00)

Втора група от 18 до 19,30 часа

Месечна такса 40 лева

Автор и водещ на курса е Ирина Атанасова

Ирина Атанасова е завършила Българска филология в Пловдивския университет Паисий Хилендарски и Приложна психология в Медицински университет. Бивша състезателка по художествена гимнастика. Ръководител е на направление ,,Развиване на психофизиологическите и комуникативни способности на децата“ в Тренинг Център Айджей”

 

За Камато | Програма | Контакти