Sling Dance е съвместен танц заедно с детето, естествен нежен начин да се намери компромис между желанието на майката да отдели време за себе си и освен това, да направи още по-близък контакта с детето.

Чрез танца ние способстваме за едно щастливо, леко, дълбоко взаимодействие между децата и техните родители, укрепваме роднинските връзки, които се формират през това време. Вниманието, което майката дарява на своето дете по време на заниманията, нежността и взаимната радост стимулират развитието на привързаност между тях, създават основа на истинско настоящо и бъдещо благополучие.

Sling- Dance

Sling Dance е нова танцова програма, разработена от хореографи в школи, специално за майки с бебета.

В последно време на пика на модната вълна в отношенията с децата се появиха съвместни занятия за майки и бебета под названието „слинг танци“. На заниманията по слинг танци майките идват заедно с децата, удобно слагат бебето в кенгурото в различни форми и видове. Слинг танците предполагат уроци по танци за майки, докато бебето е  в кенгурото на гърдите на майката. Детето чувства темпото и ритъма, слуша музиката, върти се и се накланя заедно с мама. Значи, то танцува! В крайна сметка, какво е танца, ако не тайнствени движенията и докосвания?!

За Sling Dance не се изисква никаква танцова подготовка, движенията  тук не са сложни и са адаптирани.

 Sling Dance стана една прекрасна възможност да се удовлетвори желанието на майката да отдели малко време за себе си и своята фигура, и в същото време да стане още по-близка със своето дете, да му подари нови впечатления и усещания. Обикновено децата реагират много положително на музиката и танците, и едва научили се да седят, те започват да подражават на възрастните, като движат крачета.

В слинг танците, благодарение на физическите занятия майките се възстановяват по-бързо след раждане, по-добре се чувстват в тялото си и по-бързо възвръщат предишната си форма.

Слинг танците дават възможност на майките заедно с децата да се научат на нов интересен способ да общуват помежду си.

 

Sling- Dance-0

Освен това, занятията в група с другите майки са винаги добър повод да се намерят нови приятелки, а децата да общуват с бъдещите приятели. Възможността да споделят и обсъждат опит значително намаляват симптомите на депресия след раждането. Детето през цялото време се намира в прегръдките на майката, общува с нея на разбираемия и достъпен език на движенията на тялото. Постоянно докосвайки майка си, усещайки нейния мирис и дъх, слушайки музика, на която се подчиняват техните общи движения, детето получава разнообразни нови тактилни, зрителни, музикални и емоционални впечатления. Стимулират се всички органи и системи. В допълнение, благодарение на движенията на майката под музика, накланяне, завъртане, смяната на бързо и бавно темпо, в детето се развива голямата моторика, координацията и вестибуларния апарат. От психологическа гледна точка, детето преминава ранна социализация, намирайки се редом с други деца и възрастни. То се учи да общува и да се доверява на света около него.

Основни правила при занятията Sling Dance:

  1. Натоварването трябва да се увеличава много бавно и постепенно. Не е нужно да се стремите към сложни и тежки упражнения.

  1. На занятията трябва да се избягват всякакви упражнения, в които е трудно да се запази равновесие ( сложни пози, особено на един крак), както и силни и резки движения, скокове, които могат да доведат до загуба на равновесие и падане. Вие отговаряте не само за себе си, но и своето дете!

  1. На занятията вие и детето трябва да бъдете облечени в удобни и леки дрехи от натурални дишащи материи.

  1. Детето трябва да бъде на гърдите на майката в кенгуро.

  1. Майката не трябва да се храни един час преди занятията, но детето може да се нахрани 20-30мин преди началото.

Програмата на занятията Sling Dance включва:

  • Загрявка за големите стави на ръцете и краката;

  • Поетапна работа. Разучаване на танци за колективни танцови изпълнения;

  • Упражнения за различни групи мускули, укрепващи гърба, ръцете, краката, възстановяващи талията, бедрата, корема;

  • Аеробна тренировка с използване на различни танцови ритми и адаптирани движения: ча-ча-ча, ориенталски танци, индийски танци, салса, фламенко и т.н.;

  • Несложни разтягания, присядания и упражнения за възстановяване и поддържане на осанката.

  • Упражнения за релаксация, елементи от йога, пилатес.