Социалните вълнения, стресът, паниката, дезинформацията са косвени последици от COVID-19, които, изглежда, не са свързани със здравето. Когато обаче дълго време изпитвате стрес, тялото ви започва да синтезира кортизол – хормон, който повишава апетита и мотивацията за храна. И ако в същото време все още сте в самоизолация, тогава желанието да се храните добре ще бъде вашият основен приоритет. И така, каква трябва да бъде храната под карантина, така че след нея да не се налага да купувате дрехи с 1-2 размера по-големи?

Направете списък

Преди да „нахълтате“ в супермаркета и да закупите нездравословна храна, уверете се предварително, че избирате правилните продукти. Направете опис на това, което вече имате в кухнята, и след това направете списък какво трябва да купите. Не забравяйте за домашните любимци (ако има такива). Списъкът ще ви помогне да избегнете паниката и унищожаването на обществените запаси.

Относно периода на заточение

Докато пандемията прогресира голяма част от света се насочва към отдалечена работа от дома. Тя ще бъде придружена от неразбираемо чувство на несигурност за утрешния ден и загриженост за близки (независимо дали са далеч или са при вас).

Правилното хранене е най-добрата защита срещу непреодолимия стрес и неспокойния сън. Трябва да сте нащрек от гледна точка на логистиката: супермаркетите вече са виждали дълги опашки и празни рафтове. Трябва да сте подготвени за значителни промени в своя режим на хранене.

Купете замразена храна

Много хора отиват в магазина за готови пържени картофи, пилешки или рибни деликатеси. Тъй като не знаете колко дълго ще продължи вашата карантина, Заредете фризера си с най-необходимото:

  • Замразени зеленчуци и плодове. Основното е, че те не трябва да бъдат замразени в захар или в сос. Можете да добавите горски плодове към пюрето, а зеленчуковата чиния ще бъде гарнитура.

  • Относно основното ястие, отдайте предпочитание на замразените риби и морски дарове.

  • Ако сте почитатели на истинското месо, отидете в супермаркета, купете няколко килограма прясно месо и го замразете – продуктът запазва вкуса си до 2 месеца след замразяване.

Както можете да видите, има много възможности за хранене.

Selection of healthy food on rustic wooden background

Похапвайте правилно

Най-добрите ви приятели трябва да са ядки: бадеми, кашу и орехи. Порция орехови ядки ще ви даде 20 грама протеини, 75% от ежедневните ви фибри и здравословни мазнини, които намаляват риска от сърдечни заболявания. В допълнение, ядките са много питателни, те перфектно подтискат чувството на глад.

Протеинът трябва да бъде приоритет

Консумирайте яйца, риба, месо, протеинови шейкове и млечни продукти с ниско съдържание на мазнини. И не забравяйте за физическата активност. Тъй като фитнес залите вече са затворени, можете да тренирате навсякъде: у дома, на балкона, в двора.

Ами зърнените храни?

Яжте пълнозърнести храни: елда и кафяв ориз. Трици и покълнали зърна от култивирани растения са особено полезни.

Какво да правим със стреса?

Прекомерното въздействие на новини създава хаос и много притеснения. Способността за управление на стреса и тревожността е от съществено значение за адекватния сън, което от своя страна се отразява на всички аспекти на вашето здраве. Йога и медитация са чудесни инструменти за управление на стреса и могат да се правят в малки пространства. Опитайте се да си уредите тихо място за размисъл. Изберете конкретна зона в къщата, която е без технология, това ще помогне да се отпуснете.

Ако не издържате на самотата, включете социалното взаимодействие в спокойния си живот с помощта на месинджър и видео чатове. Самотата изостря психичните и физическите здравословни проблеми, помнете това.

Извод

Карантинният период е времето да научите малко повече за себе си (кога друго ще се появи). Готвенето е форма на осъзнаване и не би ви навредило да се разсеете. Гответе според нови рецепти, опитайте това, което не сте харесвали преди (свикнете). И между другото, консумирайки здравословна домашна храна, ще избегнете излишък от сол, мазнини и захар – и ще спестите пари от храна за ресторанти. Така че, ако сте вкъщи, помислете за възможност да опитате по-правилни методи за готвене, които могат да влязат във вашите навици.

Можете да се включите в онлайн тренировките с нашия екип чрез Kamato Live > https://withirinaatanasova.com/magazin/kamato-live-trainings/