Гръбначният стълб е доста уязвимо място, така че трябва да се стараете да не оказвате прекалено много натоварване върху него, което може да го увреди и да доведе до появата на травми.

Има няколко нежелателни момента, които си заслужават да се запомнят и по време на тренировките, и в ежедневието.

Първо, не трябва да се вдигнат тежести, особено неправилно, тъй като междузвездните дискове може да започнат да се разрушават, което води до много сериозни проблеми. Ако искате да вдигате предмети повече от десет килограма, трябва да заемете седнало положение, да вземете предмета и да го повдигнете само с изправен гръб. Това важи за упражнения на симулатори, гири и в ежедневието.

На второ място е много важно да седите правилно. Факт е, че не всеки знае това, поради тази причина огромен брой хора имат силни изкривявания на гръбначния стълб. Когато мускулите на гърба са напълно отпуснати, те ще атрофират, а ако заемате неудобно положение, може да започнат да ви болят. Затова е важно да можете да заемате максимално комфортно положение. Например, на стола трябва да седите достатъчно дълбоко, така, че задните части да опират директно гърба на стола, но краката ви трябва да са под прав ъгъл. Също така, гърбът на стола трябва да е правилен, т.е. да повтаря извивките на гърба. Правилното положение на гръбначния стълб трябва да се поддържа и когато седите в колата зад волана.

Трето, не трябва да се носи тежест на рамото, тъй като това отново води до изкривяване на гръбначния стълб. Това дори важи и за спортните чанти. Като правило, те са доста тежки, тъй като хората, които обичат спорта, слагат всичко необходимо в тях: обувки, дрехи, бутилка вода, продукти за лична хигиена и т.н. Съответно, отивайки в спортната зала, те просто премятат спортната чанта на рамото, без да се замислят, че оказват на гръбначния стълб много голямо негативно натоварване, след което отиват и започват тренировки на тренажор, т.е. увеличават натоварването, а това може да доведе до травми, и след това може да се нуждаят от ветебропластика.

Четвърто, неправилните наклони напред също могат да окажат негативно влияние върху здравето на гръбначния стълб, затова трябва да следите за изпълнението на упражнения, при които се изпълняват наклони.

И, разбира се, трябва да се опитате да заздравите задните мускули, така че да поддържат гръбначния стълб. За да направите това, трябва да изпълнявате упражнения за пресата, коремната област и ръцете.