В бодибилдинг, културизъм и сравнително новото направление „бикини“, където жените демонстрират красотата на тялото си, съществува концепцията за „сушене на тялото. Това не е печене. При спорта сушенето е специален период от време, когато човек трябва да се отърве от излишните мазнини и вода, без да губи мускулна маса.

Това е необходимо, защото нашето тяло не знае как да натрупва тегло избирателно. И с увеличаване на мускулната маса, количеството мазнини също ще се увеличи.

Разбира се, не става въпрос за прости тренировки, които главно тонизират мускулите, а именно за сериозно обучение, когато бодибилдърите изграждат мускулен релеф.

Режим „сушене на тялото“

По време на сушене на тялото се променя тренировъчната схема и начина на хранене, така, че организмът да започне усилено да изгаря мазнините. Храненето става високопротеиново, мазнините са много намалени (до около 1 чаена лъжичка растително масло на ден), въглехидратите също се свеждат до минимум – печени, зърнени храни, нишестени зеленчуци и дори плодовете са силно ограничени или дори изобщо липсват в диетата.

Тренировките за сушене на тялото стават по-интензивни и дълги, броят на повторенията се увеличава до 15-20 на подход, сърдечносъдовите упражнения стават ежедневни и траят до 2 часа. В резултат на това мазнините бързо се стопяват.

Именно благодарение на приликата с типичната женска фитнес програма за отслабване и високата скорост на изгаряне на мазнините сушене на тялото става все по-масово.

Повечето момичета се провалят при банален синтезатор за начинаещи. Те просто пресичат прага на залата и тъкмо започват нещо да вдигат, но вече знаят най-добре от всички, че трябва колкото се може по-бързо да изсъхнат.

Избавяйки се от въглехидратите в храненето, те започват да ядат малко пилешки гърди и краставици. А техните тренировки започват да напомнят „много повторение от водещи шампиони”. Те правят кардио на границата на възможностите си до … докато не изгубят силите си и стигат до състояние, в което вече не могат да го направят.

Това е съвсем естествено, защото в режим сушене на тялото чрез елиминиране на въглехидратите по време на интензивното физическо натоварване, всеки човек започва да изпитва умора, сънливост, намалена мускулна работоспособност, забавяне на реакциите, включително при шофиране на кола, отговаряне на сложни въпроси и т.н.

Тези реакции са напълно физиологични, но в професионалните спортове, за да се поддържа ефективността на мозъка и тялото по време на сушене на тялото, спортистите вземат като миниму:

  • кофеинови препарати за ускоряване на нервните реакции и избягване на „забавяне на ума“;

  • термогени (зелено кафе, зелен чай, синефрин, кленбутерол) за максимално изгаряне на мазнините;

  • протеинов изолат и BCAA за максимално задържане на мускулна маса;

Това, което те приемат като максимум е тема за малка енциклопедия. И именно в препаратите се крие тайната на нормалното самочувствие на спортистите при изсушаване на тялото.

Частично тайната се крие и в характера – спортистките могат „да се вземат в ръце“ и на сцената да се усмихват и да ходят така, сякаш са преяли и отлично починали.

Да не говорим, че професионалните спортисти имат цял ​​арсенал от масажни терапевти, лекари, козметолози. Атлетите имат възможност да си почиват след изсушаване на тялото на брега на топлото море, да направят курс на възстановяващи препарати и т.н. Не забравяйте, че спортът е тяхната работа. За нас, които работят, отглеждат деца, сушенето е много голямо натоварване и … абсолютно безполезно.

Какво да правим?

Вместо да копирате методите на професионалистите, хвърлете силата си по-добре, за да оптимизирате диетата – най-накрая премахнете кифлите, шоколадите, люспите и разтворимите зърнени храни. Ще отслабнете без да изсъхнете.

Ако не сте професионален спортист, тогава не е нужно да си поставяте непосилни задачи.

  • Преди „изсушаване на тялото“, „изгаряне на мазнините“ и „оформяне на релеф“ е необходимо да започнете 6-8 седмици 12-16 седмичен цикъл за натрупване на мускулна маса и / или силови показатели и само след това цикъл изгаряне на мазнини или сушене;

  • За тези, които не искат да имат големи мускули, трябва като минимум да усвоят базовите упражнения, да се научат да бягат качествено, и да развият показателите за издръжливост и сила, които позволяват баналното издържане на многократния тренинг в съчетание с диета.

Никога не започвайте своя път във фитнес залата със сушене на тялото. За стягане на тялото, придобиване на ясни контури и борба срещу нестабилността е достатъчно да имате някаква програма по обща физическа подготовка или основна програма за силова тренировка, която ще ви предложат във всяка зала.

Влияние на сушене на тялото върху женския организъм

В съвременния бодибилдинг спортистите масово отказват диети с ниско съдържание на мазнини, дори в период на пред състезателна подготовка. Доставкат  нискомаслена високо протеинова диета за сушене.

Освен това, продължителността на сушенето не трябва да надвишава 6-8 седмици, ако вече сте имали нередовна менструация. А и факта, че повечето жени имат проблеми с репродуктивната функция при екстремално ниско съдържание на мазнини в тялото, трябва да не се има пред вид.

Като цяло сушенето на тялото не е за изграждане на женствена сексуална фигура, а на минимизиране на мастната прослойка. За постигане на този резултат, който виждаме по кориците на списания, всъщност е достатъчно да се придържаме към балансирана диета и да тренираме 3-4 пъти седмично. Ето защо, ако не си си поставяте цели в спорта, по-добре е да оставите екстремалните диети за професионалистите.