Медитативното ходене е чудесен начин да преобразуваме това, което правим всеки ден в действие, притежаващо лечебен, успокояващ и ободряващ ефект, което ще направи животa ни по-осъзнат, ярък и интересен.

meditacia

Медитация в движение

Медитация в движение е динамична форма на медитацията. По време на разходката ние се фокусираме върху движенията, които правим, ставаме по-осъзнати, стараем се да вслушаме в действията си, концентрирайки се на които ние освобождаваме главата си от странични шумове, усещайки себе си „тук и сега“.

Тази техника на медитацията се състои в това, да се излезе извън рамките на неосъзнатите движения, извършвани автоматично. Ходенето е активен процес, който включва голям брой мускули. А ние дори не се замисляме над това! По време на разходката, ние се фокусираме върху процеса, премествайки го фокуса от външния на вътрешния свят.

Какво е необходимо, за да практикувате медитация в движение?

  • Свободно време. Този вид медитация не изисква много време – 5-10 минути на ден е напълно достатъчно.

  • Приятно място за разходка. В какво се състои едно от основните предимства на този вид медитация? В това, че вие сами избирате мястото за практика: в парка, на стадиона, на брега на морето, на улицата – вие решавате!

Техника на медитация в движение

Преди началото на медитацията, обърнете внимание на положението на тялото си: изправете гърба, отпуснете раменете и ръцете. Направете няколко дълбоки вдишвания, по време на вдишване почувствайте как вашето тялото се успокоява. Движенията условно са разделени на три фази: повдигане на краката, хоризонтално преместване, докосване на земята. Постарайте се да координирате крачките с дишането: вдишване – повдигане на краката, издишване – отпускане. Очите ви трябва да бъдат насочени леко напред, но не надолу. Движенията трябва да са бавни и спокойни. Когато свикнете малко с този вид действия, започнете да се съсредоточавате върху телесните усещания – как стъпалата се отлепват от земята, след това я докосват отново. Постарайте се да почувствате всеки сегмент на действията, извършвани от вас.

Няколко съвета, които ще ви помогнат да направите вашата медитация по време на ходене по-интересна и осъзната:

  • Отделете известно време, за да практикувате. Скоро ще се научите да медитирате по време на вашето ежедневно ходене, но в началото е добре да засичате времето.

  • Изберете добро тихо и спокойно място с гладка повърхност, където няма да има неравности и дупки, за да не се налага да спирате често.

  • По възможност, обуйте обувки на тънка подметка, или ако може, ходете боси.

  • Не мислете за крайната точка на ходене. Бъдете „тук и сега“, концентрирайте се на извършваните от вас действия, а не на самия път.

  • Следете за дишането. То трябва да бъде бавно и спокойно.

  • Не губете фокус. Ако в главата ви нахлуят странични мисли, бързо се избавете от тях чрез осъзната концентрация на движенията.

  • Постепенно се постарайте да приложите тази техника на медитация по време на ежедневното ви ходене. През деня извършвайте по няколко бавни осъзнати крачки, и скоро ще забележите как се променя качеството на вашия живот!