В действителност, причините за наднормено тегло са много. Нека се опитаме да анализираме защо някои хора се опитват да отслабнат, но не могат.

kak-da-otslabnem (2)

Защо сме с наднормено тегло и как да отслабнем?

Липса на силна мотивация

Човек, който точно знае за какво трябва да направи нещо може да „премести и планини“. Но ако причините за промяната в начина на живот не са достатъчни, тялото ще се съпротивлява.

Например, много жени искат да се харесат на околните. Сякаш това е железен аргумент за отслабване. Въпреки това, в ръцете на жените има и други начини, като: красиви дрехи, парфюми, аксесоари, кокетно поведение. И ако може просто да си купите красива рокля и ароматен парфюм, за да бъдете желани, струва ли си да се подлагате на гладуване и изморителен спорт. Така мотивацията за отслабване се намалява.

Какво да правим?

Търсете за себе си наистина мощна мотивация. Разговаряйте със себе си, примерно така: „Да, аз мога да се облека красиво и да скрия наднорменото си тегло. Но така не може да продължава вечно. С годините пълнотата ще се увеличава и вече няма да мога да я скривам. Аз трябва да отслабна, защото това е моя единствен път към красотата“. Жената трябва да разбере, че друг път към постигане на хармония няма.

Неспособност за промени

Хората са роби на навиците си. Ние свикваме с определен образ на живот, а опитите да го променим водят до провал, защото промените са твърде неприятни за нас. Ние просто не разполагаме с достатъчно сила на волята.

Например, жената решава от утре да започне да отслабва. Но мерките, които е предприела за това, явно не са по силите и. Тя не може да става сутрин толкова рано, да бяга в дъжда, да яде плодове вместо торти и т.н. В резултат тя се лишава от възможността да се промени. Опитът да отслабне се оказва твърде суров за нея.

Какво да правим?

Не всеки може да проявява насилие над себе с героични постъпки. Понякога е нужно в началото да се договорите във своето вътрешно „АЗ“, и чак тогава да пристъпите към промени. Най-добре да посетите психолог, заедно с който да изработите програма за постепенни реформи и промени. Трябва да се разбере какви точно особености във вашия характер са довели до наднормено тегло. И постепенно да започнете да се променяте, оставайки в контакт с душата си.

Съпротивлението на роднините и обкръжението, липсата на подкрепа от страна на близките хора.

Хората са устроени по различен начин. На някой не му пука какво мислят другите, такъв човек може да игнорира недоволството на другите. А други се нуждаят от подкрепата на обкръжаващите и формиране на благоприятна среда наоколо, за да отслабнат.

Например, жената решава да отслабне и изработва специален план за действие по диетата. Въпреки това, нейните мечти се рушат, защото обкръжаващите и пречат. Тя излиза сутрин да потича, а от прозореца съседката я кани на вкусна закуска. Отива на работа, давайки обет да не се докосва до сладки неща, а в офиса колежките ядат бонбони и я черпят със сладки. Прибира се у дома и решава да направи диетична вечеря, а роднините са сложили на масата апетитни, съблазнителни ястия, на които тя не може да устои.

Какво да правим?

Първо, вие трябва по-малко да общувате с тези, които пречат на вашата промяна, присмиват се на новия ви начин на живот. Второ, трябва да си изработите независимост от мненията на други хора и способност на всяка цена да следвате целта. Трето, необходимо е да общувате с тези, които са точно като вас, борят се за фигурата си, и са готови да отидат на самоограничения, които могат да ви дадат положителен пример: защото само чувствайки се в колектив, който ви подкрепя, вие ще можете да се вдъхновите за нови подвизи.

Съветите на психолозите за отслабване:

  • Научете се как да броите калориите на приема на храна и разхода на енергия, водете дневник.

  • Избягвайте алкохола и тютюнопушенето, които са спътници на преяждане.

  • Не яжте пред телевизора и компютъра.

  • Отнасяйте се към храната не като към удоволствие, а като към физическа нужда.

  • Не си купувайте хубави дрехи за пълни фигури. Нека дрехите ви да не бъдат красиви и да са малко по-тесни от размера ви, за да не ви бъде уютно в тях ( това ще ви стимулира).

  • Награждавайте се за всеки опит да отслабнете с приятни подаръци.

  • Наказвайте се за излишно приетите калории с допълнителни физически натоварвания.

  • По възможност отслабвайте под лекарско наблюдение.