ПРОГРАМА И ЦЕНИ

Стречинг упражненията са модерна, високо ефективна и популярна система за физическо и емоционално усъвършенстване. Това са специално построени упражнения с разтягане за постигане на гъвкавост, красота и енергичност.

Стречинг (англ. «Stretching» – разтягане) – това е система от специални упражнения и позиции за ефективно разтягане на мускулите, ставите, сухожилията и крайниците. Стречинг, както и йога,  влияе позитивно не само на отделните мускули, но и на целия организъм, на цялото тяло. Освен това, въздействието е не само физически, но и енергийно. Стречингът насърчава разкриването и укрепване на съответните енергийни потоци (краката, ръцете, тялото, главата, и т.н.), а това съответно подобрява самочувствието, тонуса, енергията, подобрява настроението, умората преминава, подобрява настроението, и т.н. Именно за това стречингът се прилага като оздравителна тренировъчна система, както и за самостоятелни занятия.

streching

Основната цел на стречинга е повишаване и поддържане на гъвкавостта. Именно по този показател се оценява неговата ефективност. В крайна сметка, с възрастта човек губи еластичност, гъвкавост, функционалността на неговите мускули, връзки, сухожилия. В организма се натрупват все повече шлака, емоционални блокове, соли и т.н. За да се забави процесът на стареене, да се черпи енергия за живот, да се увеличи физическата сила – за това до голяма степен е разработен този комплекс от упражнения, наречен стречинг.

Основният ефект е релаксация. Много хора страдат от прекомерно напрежение в мускулите, което има много негативни последици. Напрегнатите мускули по-лошо се снабдяват с кислород, в тях се наблюдава повишено съдържание на продукти на обмяната на веществата. Спокойните, гъвкави мускулите са по-малко податливи на травми, в тях по-рядко възникват болки. 

Стречингът намалява интензивността на усещането за болка или дори ликвидира мускулната болка. Положителен ефект се наблюдава само след пасивен статичен стречинг.

Стречингът е задължителен компонент в съставната част на тренировките, насочени към намаляване на болезнена менструация.

Stretching -1

Подобрява гъвкавостта: позволява да изпълнявате упражненията с по-голяма амплитуда, подобрява осанката, координацията (пластичност, грациозност), позволява да се избегне излишната релефност на мускулите, способства за усещане на психологически комфорт.

Стречингът е профилактика на остеопороза и хипокинезия  (преждевременно „стареене“ на ставите и костите).

Необходимо е да се разграничат четири вида стречинг:

Балистичен – метод, основан на сила и теглото на цялото тяло. Скоростта и силата се използват, за да може ефектът на разтягане и съкращаване на мускулите да настъпва бързо. Травмоопасен е и не се използва при групови занимания.

Бавен – разтягане на мускулите на максимална дължина. Изпълнява се с много бавно темпо. Този тип стречинг е добре да се използва в загрявка,  нарича се още ритмична гъвкавост.

Статистичен – изпълнява от 10 секунди до няколко минути със задържане на всяка позиция.  Най-безопасният метод; използва се в йогата.

PNF (проприоцептивния, нервномускулен, PNF) метод за разтягане се състои от няколко етапа и включва използването на партньор:

  • Разтегнете мускулите;

  • Съкратете мускулите без движения в ставата;

  • Задръжте за 6-10 сек.;

  • Съкратете противоположната група мускули, партньорът в същото време добавя сила;

  • Повторете 3-4 пъти.

Основната полза от стренировките стречинг е дългосрочния ефект.

 

ПРОГРАМА И ЦЕНИ