Всичко е просто. Може би затова изобретението фитбол се сравнява с изобретението на просто колело. До преди няколко години никой не беше чувал за този спорт, освен професионалните треньори.

Днес е обратното, почти няма зала, в която да не видите ярките цветни топки за групови или индивидуални занимания.

Днес топката служи еднакво добре и на здравите и на болните хора. Използва се при най-различни тренировки: от йога и пилатес до силови и кардио упражнения.

fitbol

Тренировките по фитбол дават уникалната възможност да се въздейства върху мускулите на гърба и гръбначния стълб. А ние всички знаем, че гръбначният стълб – това е оста на тялото и отразява състоянието на здравето на човека. И не само. Фитбол едновременно повишава тонуса на мускулите, подобрява тяхната координация, развива равновесието, подобрява работата на вестибуларния апарат и в допълнение работи по целия релеф на тялото.

Освен това, фитнес експертите съветват пресите да се правят само върху топка. И всичко, защото ще работи не само самата преса, но и разтегателните мускули на гърба. В живота, тези мускули работят на единен „фронт“, образувайки мускулен корсет на талията, а във фитнеса се налага двата да работят поотделно. Фитбол решава този проблем на 100%, позволява да получите силна и тънка талия и да имате отлична осанка заради силните мускули на гърба.  

Не е тайна, че много от нас са принудени да прекарват по-голямата част от времето си малко подвижни или в седнало положение. А когато изпълнявате упражнение, лежейки на топката, корпусът в талията получава противоположно огъване. Получава се жива компенсация на наклона напред, в който Вашето тяло се е сдървило за много часове непрекъснато седене.  С други думи, топката при заседнал начин на живот е добра дори от гледна точка на физиологията, да не говорим за въздействието върху фигурата, което ще получите.

fitbol-1

И още нещо: без силен кръст е невъзможна силна преса.

Идеалният мускулен корсет на талията може да се сравни с тегло, където силата на пресата съответства на силата на мускулите на кръста. В залата обикновено, ние сме склонни да люлеем тези части поотделно, но не можем да отгатнем степента на техния баланс. Още повече, че седящата работа от ден на ден прави кръста ни доста отпуснат, в резултат на което често ни мъчат болки в гърба. Тренировките с топка са уникални с това, че позволяват да се постигне естествено взаимодействие на мускулите на талията, кара да „построите“ един по един коремните мускули и долната част на гърба, балансира взаимната им сила.

Когато говорим за Фитбол, става въпрос не само за красиво тяло. Оздравяващият ефект на упражненията е много по-голям и разностранен:

  • Укрепва сърдечния мускул, подобрява притока на кръв към всички органи на тялото, нормализира кръвното налягане;

  • Подобрява белодробната функция, увеличава дълбочината на дишането;

  • Подобрява работата на прешлените, обезпечава активна дейност на мускулите на гърба, раменете, кръста, гърдите, шията, корема, ръцете и краката;

  • Позволява да имате чудесна фигура и да се отървете от болки в ставите, нормализирайки тяхното функциониране;

  • Разтягането върху топката помага за възстановяване на организма след физически натоварвания;

  • Преход от мускулно напрежение до релаксация по време на тренировка, лежейки върху топката, помага за облекчаване на умствено и емоционално напрежение, което е просто необходимо в нашето стресово време.

Както можете да видите предимствата на тренировките Фитбол са много. Освен всички изброени, Фитбол няма възрастови ограничения: полезен е за деца и за възрастни.