Приемане на спортни хранителни добавки

Протеиновите коктейли ще ви помогнат да изгорите мазнините и да намалите теглото, както и  да снабдите вашия организъм с допълнително количество качествен протеин. Те се характеризират с ниско калорично съдържание и насищане с аминокиселини, т.е. протеини.

Отдавайте предпочитание на  суроватъчен, соев или яйчен протеин. Приемайте го сутрин два часа преди упражнения. Ако не искате просто да запазите мускулната маса в процеса на изгаряне на мазнини, но и да я увеличите, употребявайте протеинови коктейли също и между основните хранения. Не е забранено да замените спортната добавка с пълноценна вечеря.

Da izgorite mazninite-0

Физически упражнения

За да поддържате и увеличавате мускулите и в същото време да изгорите мазнините, трябва компетентно да комбинирате кардио тренировки със силови тренировки. Първите правете няколко пъти в седмицата: минимум 3, максимум 5 пъти. Общата продължителност класовете за този интервал трябва да бъде около 150 минути, не по-малко. Натоварванията трябва да се дават на тялото 2-3 пъти в определения период. Препоръчителната продължителност на една тренировка е от 20 минути до половин час.

Интензивността на вашите кардио упражнения трябва да бъде умерена. Можете да практикувате бягане, колоездене, плуване, танци или да се концентрирате на кардио тренажор. Силовата тренировка съчетава упражнения с тежести, изометрични спортни техники. Не е излишно да се правят упражнения за разтягане на мускулите в рамките на стречинг, пилатес или йога.

Оптималният вариант на спортни натоварвания за да изгорите мазнините със запазване на мускулната маса са интервалните тренировки, представляващи съчетание на кардио и аеробни техники, упражнения с различна интензивност с кратки паузи.

Ако все пак сте решили да се занимавате с кардио и силови тренировки по отделно, не забравяйте да направите почивка между тях. Освен това, изчакайте няколко дни в средата на спортната седмица. Това ще ви помогне да предизвикате мускулен растеж. Вашата почивка обаче не трябва да бъде пасивна. Можете да продължите да се занимавате в такива дни със спорт, но трябва да намалявате степента на интензивност на упражненията и да избирате по-малко енергоемки техники.

Da- izgorite- mazninite-3

Хранене преди и след тренировка

Важно е да обърнете внимание на качеството на храната, консумирана както преди физически упражнения, така и след физическо натоварване. В края на краищата, ние можем да поддържаме мускулите в процеса на изгаряне на мазнините в тялото в по-голяма степен именно отвътре.

Преди да започнете тренировка, пийте много течности и използвайте малко въглехидратна храна. Направете това половин час преди предстоящото натоварване. Можете да хапнете кисело мляко и пълнозърнести бисквити или хляб, порция овесена каша 1 плод (ябълка, портокал, круша).

Когато завършите спортната сесия, изпийте малко вода, а след това в продължение на час изяжте порция с белтъчини и въглехидрати, за да затворите „въглехидратния прозорец“ и да защитите мускулите от повреждане. За целта са подходящи чаша какао или горещ шоколад, чаша пресен сок, смес от ядки и сушени плодове с мед, парче хляб с фъстъчено масло.

Отслабвайте без увреждане на мускулите!