Кои физически натоварвания са подходящи за отслабване? На първо място това са аеробните натоварвания – бягане, ходене, каране на колело, ролкови кънки, плуване, кардио тренировки, фитнес и т.н. Основната задача е поддържане на нужния пулс за определен период от време.

natovarvania- za- otslabvane -2

Второ, използване на силови тренировки, включващи в себе си работата на цялото тяло. Това ще позволи да се оптимизира времето за тренировки, стимулира метаболизма и  способства растежа на мускулите, което на фона на нискокалорична диета създава нужния за отслабване „калориен дефицит“.

Трябва да отбележим, че една добра комбинация от горепосочените видове упражнения ще подпомогне развитието на голяма част от двигателните качества. А редовните упражнения и правилната диета, ще допринесат за промяна на метаболитните параметри, които в крайна сметка ще доведат до изразходване на повече калории в покой.

Също така допълнителен способ за увеличаване разхода на енергия в продължение на деня, ще бъде повишаване на битовата активност ( например, повече време ходене пеш).

Дневник на тренировките

Резултатите от кардио и силови тренировки е желателно е да се записват в дневник. Тези данни могат да ви помогнат да систематизирате процеса. И веднага след като започне тялото ви да се адаптира към физическото натоварване, веднага ще видите и ще можете своевременно да коригирате тренировъчната програма.

Кратък път няма! Запомнете!

Ако сте с наднормено тегло, не очаквайте за една нощ да отслабнете. Съгласете се, че „всичко придобито е непосилен труд“ в продължение на много години, да загубите за една седмица е просто утопия. Затова, изхвърлете от главата си всички мисли за възможно бързо отслабване, последствията от които ще видите малко по-надолу. В крайна сметка, да бъдете или да не бъдете здрави – решавате вие!

Промени в хормоналните нива

В случай на загуба на тегло в кратък период от време, има рязка промяна на организма на ниво биохимичните процеси, което особено ясно се проявява при приемане на специални хапчета за отслабване. Това може да донесе сериозни проблеми на вътрешните органи и хормонални промени в организма. Забравете за хапчетата за отслабване!

Отпусната кожа

Този проблем възниква, защото кожата не успява да се събира при бързото намаляване на слоя от подкожна мазнина. Но ако отслабвате постепенно, няма от какво да се притеснявате. Този проблем възниква най-често при жени, които са си правили много липосукции или активно са прилагали „химия“, и тук, за съжаление, никакви кремове и добавки няма да помогнат. Но всичко това не само, че е вредно за здравето, но може да бъде и смъртоносно! Няма никакъв смисъл да отслабнете за сметка на загуба на течности, тъй като при връщане към обичайния режим на хранене, веднага ще си набавите изгубеното тегло.

Претрениране

Интензивните тренировки, ниско калорийните диети и гонката за резултат, могат да доведат до постоянно ( хронично) претрениране. Това се среща при хора , които се стремят да отслабнат колкото се може по-бързо, оставят всичките си сили на тренировките, забравяйки за възстановяване и подходящ хранителен режим. В резултат на това, вместо да отидете на тренировки, едва ще се надигнете от леглото. Освен това, неправилното хранене и хроничната умора ще доведат до намаляване на мускулната маса, което ще предотврати по-нататъшното изгаряне на достатъчно калории.

natovarvania- za -otslabvane -1

Обратен резултат

В случай на бързо отслабване се забавя базовия обмен на веществата и на организма са нужни по-малко калории (енергия) за преживяване. И често, вече не издържайки на жестоката диета, хората качват повече килограми, отколкото са свалили, тъй като не отчитат факта, че вече не са им нужни толкова много калории за преживяване, както преди да отслабнат.

И така, правилно създадената програма на тренировки, правилното хранене, пълноценното възстановяване и постоянния контрол на самочувствието, ще ви позволят постепенно да отслабнете и да избегнете всички изброени по-горе последствия от бързото отслабване! Успех!

Вижте още:

Как тренировки по аеробика помагат да отслабнем?

Правилен избор на физическо натоварване