Интуитивното хранене или диети? На Запад, хората са все по-често се интересуват от феномена интуитивно хранене.

intuitivno-hranene (2)

Интуитивното хранене

 

Интуитивното хранене не е същото като диетата. Огромния минус на диетата е в ограничението. Нашият организъм предявява своите изисквания в плана на хранене, но диетата ни заставя да се откажем от тях. Именно затова често диетите не водят до желаните резултати, в крайна сметка организмът не може дълго да бъде в състояние на ограничение. А главната идея на интуитивното хранене е да слушаме своя организъм. Ако се научим да разбираме неговите желания и да ги удовлетворяваме, тялото  ни ще бъде в хармония. Всеки човек е индивидуален, всеки организъм се отличава със своите потребности. Задачата на интуитивното хранене е да удовлетворява тези потребности.

 

Основи на интуитивното хранене

  1. Кажете „не“ на диетите. Трябва да разберете, че те носят само вреда на организма. Не търсете в интернет чудодейни способи за отслабване, които все едно няма да помогнат. Обърнете се към интуитивното хранене.

  1. Гладът заслужава уважение. Всеки организъм изисква определено количество въглехидрати. Нашето тяло се нуждае от енергия, за да функционира адекватно. Ако ограничите консумацията на въглехидрати, може бързо да рухнете. Човек може дълго време да бъде на дълга изтощителна диета, но настъпва момент, когато той престава да се контролира, когато всяка идея за правилно хранене търпи крах в съзнанието. Тогава и идва сривът. Трябва да се научите да чувствате своето тяло, да разбирате кога се нуждае от храна. Една от основите на интуитивното хранене е приемането на храна изключително заради получаване на енергия, за утоляване на глада.

  1. Игнорирайте контрола върху храненето. Броенето на калории не е повод да се хвалите. Не трябва да мислите, че сте герой, ако днес сте приели по-малко от 1000 калории. Също така, не трябва да мислите, че постъпвате правилно, ако изядете три пирожки. Контролът върху храненето са правила на модните списания и вие трябва да се избавите от тях. Само така ще можете да преминете на интуитивно хранене.

intuitive2

  1. Храната не ви е враг. Стига вече сте се борили с желанията на своя организъм, не смятайте храната за нещо вредно и враждебно. Подарете си лиценз за ядене. Ние всички знаем, че забраненият плод е сладък, че ние често искаме точно това, което не може. Така е в случая с храната. Колкото повече човек се отказва от някой продукт, толкова повече го иска. След известно време това става болезнено и неконтролируемо и може да доведе до преяждане. Освен това, преяждането ще бъде грандиозно, сякаш ядете за последен път в живота си. Естествено, че загубата на излишните килограми след подобни сривове няма да се получи.

  1. Научете се да чувствате ситост. Вашето тяло е в състояние да каже, че то вече не е гладно. Научете се да разпознавате неговите сигнали. Запомнете чувството на ситост, когато повече не искате да ядете. В процеса на приемане на храна може да направите прекъсване за малко, за да осъзнаете вкуса на храната в този момент, да усетите ситост. Ситостта трябва да се оценява по скалата от 1 до 10, където 1 е глад, а 10 е преяждане. Оптимално е да завършите храненето на 5-6 точки. И няма значение дали има още храна в чинията.

  1. Търсене на фактора на удовлетвореност. Много хора в Азия практикуват интуитивното хранене. Те разбират, че главната цел на храната е получаване на енергия и наслаждение. Ако почувстват глад, се хранят, ако са сити, спират. Любимата храна, която приемате в приятна и комфортна обстановка носи по-голямо удоволствие. Което води до повишаване на удовлетвореността и енергията. Ако пробвате, ще видите, че за пълното насищане ви трябва много по-малко храна. Трябва с наслада да ядете всяка хапка, всяка лъжичка. Когато човек не получава достатъчно удовлетворение от качеството на храната, той започва да го наваксва с количеството. Това води до преяждане.

  1. Храната не е решение на всички проблеми. Често чрез нея ние се опитваме да компенсираме някоя неудовлетвореност. Всеки човек може да изпитва тъга, да изпадне в депресия или апатия, самота или скръб. Ние смятаме, че храната ще реши проблемите ни, но това не е така. Намерете друг начин да се зарадвате, да се отвлечете от печалните мисли. Няма да станете по-щастливи, ако ядете повече. Трябва да изкоренявате причините за отрицателните емоции, а не да преяждате.

  1. Обичайте собственото си тяло. Всеки човек е устроен по своему, ако вие имате определен размер крака, не може да си купите 3 размера по-малки обувки. Това правило работи и в отношенията с нашето тяло. Когато човек подхожда към тялото си твърде критично, то никога няма да може да се избави от бремето на диети и гладуване. Уважавайте себе си, независимо от теглото.

  1. Обърнете внимание на тренировките. Тук не става въпрос за изтощителни физически упражнения. Но в живота трябва да има място за активна дейност. Правете упражнения не за изгаряне на мазнините, а за получаване на допълнителна енергия. Опитайте се да промените своя начин на живот, сутрин правете малко упражнения, разходка, а не се излежавайте в леглото. Сами ще почувствате разликата. Ако с помощта на спорта искате само да свалите килограми, той няма да ви носи радост.

trenirovki-v-kamato

  1. Хранете се правилно. Правилното хранене може да бъде и вкусно. Обръщайте внимание едновременно на здравословната и вкусна храна. Помнете, че значение има дългосрочния процес, а не еднократното хранене. Следете не за вашето тегло, а за прогреса ви. Той може да върви бавно, но все едно се движите към целта. И най-важното – не спирайте!

 Вярвайте в себе си! Успех!