Фитнеса за много хора вече е станал неразделна част от живота и способ дълги години да запазят здраве и дълголетие. Въпреки това, умората може значително да отслаби мотивацията след тренировки.

За да може тренировките във фитнеса да ви носят само приятни усещания, трябва да следвате някои правила.

vav- fitnesa-1

Разработете план за обучение. Най-добре е да го направите заедно с опитен инструктор. Задължително отчитайте състоянието на вашия организъм, противопоказанията за фитнес, възраст, тегло, пулс. Тренировките във фитнеса трябва да бъдат планирани по такъв начин, че организма да получава възможност да си почива, а в различните дни да се задействат различни групи мускули. Започвайте с не много големи натоварвания. Ако посещавате групови тренировки, не преживявайте, ако съществено изоставяте от останалите участници. Постепенно ще се включите в общия ритъм и вместо умора ще чувствате прилив на енергия.  

Във фитнеса избирайте минимално натоварване и изпълнявайте малък брой повторения. Ако искате да натрупате мускулна маса, постепенно увеличавайте натоварването. Въпреки това, за да получите релеф на мускулите и да изгорите мазнините е необходимо да увеличавате броя на повторенията като оставяте малко натоварване.

Контролирайте пулса. Това можете да го направите самостоятелно, или с помощта на пулсомер. Ако наблюдавате значително увеличение на сърдечната честота, задух, зачервяване на лицето, подуване, спрете да тренирате веднага. Дори и да издържите подобен ритъм без последствия за здравето, умората след тренировките ще бъде неизбежна.

Добавете в тренировките, независимо от техния тип, тренировки за обща издръжливост. Това може да бъде бързо ходене, бягане, колоездене, ски. Опитайте се да прекарвате времето си по този начин определени дни. Така ще можете да укрепите сърдечния мускул, да повишите съпротивителните сили на организма към различни заболявания, да подобрите обмяната на веществата.

Получавайте удоволствие от тренировките във фитнеса. Изберете това направление, което ви харесва. По време на заниманията останете в зоната на комфорт, усещайте радост от работата на мускулите и движенията. В този случай умората след фитнеса ще ви се стори приятна, а впоследствие дори ще започнете да чакате тези усещания.