„Защо не отслабвам?“, въпрос който си задават всички, които са на диета. В повечето случаи стриктните ограничения, отхвърлянето на любимите ястия и тежките тренировки не водят до желания резултат или се оказват краткотрайни. Къде грешим?

otslabvane

Грешка  1. Липса на последователност

Красивата фигура е спазване на правилен начин на живот и хранене в продължение на много години. Въпреки това много жени, след като постигнат резултат, се връщат към любимите си бисквити и сладкиши. И отново излишни килограми, диета … За да отслабвате и постигнете траен резултат над фигурата, трябва да работите ежедневно.

Грешка  2. Диета – да, спорт – не

Разбира се, е възможно да отслабнете само с помощта на диета. Но има редица недостатъци. На първо място, процесът е твърде бавен. Тренировките изгарят средно по 400-700 калории дневно! Ако никога не изразходвате калориите, постъпващи с храната, се налага да намалите храната. В резултат на това гладувате. Постоянното гладуване на свой ред води до разрушения. Оказвате се в порочен кръг, от който е трудно да се измъкнете. Също така, при строго ограничена диета тялото получава по-малко от необходимото количество витамини и микроелементи и забавя метаболизма. Вместо от излишни  тлъстини, сега външността се разваля от увиснала кожа. Спортът помага да се избегне това, прави тялото стегнато, премахва целулита.

Грешка 3. Неправилна система на тренировки за отслабване

Бавното изпълняване на упражнения с тежести, разбира се е полезно за фигурата, но интензивното кардио е основа на отслабването. Кардио тренировките изгарят мазнините и премахват обема. Те трябва да се комбинират със силови натоварвания, които помагат за запазване на красивите пропорции и приятни форми.

Грешка 4. Пропускане на хранене

Запомнете: ако тялото не получи необходимото количество енергия, това ще забави метаболизма. Някои смятат, че ако пропуснат закуска, те получават по-малко калории и ще отслабнат по-бързо. Но се получава обратното, чувството на глада за тялото – сигнал за отлагане на мазнини.

otslabvane-3

Грешка 5. Използване на лекарства за отслабване

„Бързо отслабване и без усилия“ – това е лозунга на производителите на „хапчета чудо“. Междувременно много синтетични средства за потискане на апетита и диуретици в най-добрия случай имат лек или краткосрочен ефект. В най-лошият случай – те могат да бъдат опасни за здравето.

Грешка 6. Закуски в заведения за бързо хранене

Много кафенета и заведения за бързо хранене, ресторанти-бистра, използват голямо количество евтини нискокачествени мазнини (така наречените „транс-мазнини“) при готвене. Освен това не е възможно да се изчислят  калориите в такива ястия. Не мързелувайте и си пригответе сами от вечерта храна за обяд.

Грешка 7. Постоянно недоспиване

Натовареният нощен начин на живот и недоспиването води до нарушаване на биоритмите и към преумора. Нарушава се секрецията на мелатонина – хормонът на епифизата, който неутрализира разрушителните ефекти на окислителните процеси. Мелатонинът е най-силният от известните ендогенни заглушители на свободните радикали, така че значението на този хормон не може да бъде надценено. При системна липса на сън количеството мелатонин намалява, акумулират се свободни радикали, чувствителността на инсулина намалява и натрупването на мазнини се увеличава.

Грешка 8. Сляпо доверие на кантара

Една от най-честите грешки е постоянното теглене, като способ за контрол на процеса на отслабване. Жените са свикнали да измерват отслабването в килограми. Ако везните са непроменени, тогава няма резултат – мислят те. Обаче е по-правилно да се оцени резултата със сантиметър, и разбира се, собственото отражение в огледалото. Мускулите тежат повече от мазнините: при редовни упражнения ще забележите, че размерът на дрехите е намалял, но кантарът показва по-голямо тегло.

Не правете тези грешки и ще успеете! Успех!