В живота на жената „критичните дни“ оправдават името си. В края на краищата те винаги идват в неподходящ момент за жените. Някои от тях значително ограничават обхвата на делата си заради този период.

Sport- po- vreme- na-kritichnite dni -1

Забранено по време на „критичните дни“

Но какво да правят жените, които редовно посещават спортни зали? Те трябва да бъдат по-внимателни към тялото си. Ако месечният цикъл преминава трудно, лекарите съветват да не се рискува здравето. По-добре да не се тренира няколко дни. Ако критичните дни продължават седмица, а много ви се иска да тренирате, правете го два пъти в седмицата като намалите натоварването на тренировките.

По време на „критичните дни“ внимателно следете здравето си. Трябва да обръщате внимание на следното:

  • Замайване;

  • Обилно кървене;

  • Болки ниско в корема.

Занимания с щанги категорично се забраняват през този период. При не обилно кръвотечение, въпреки, че има загуба на кръв, нищо не може да се направи, в първите дни просто намалете натоварването.

Треньорите съветват да се изключат от тренировъчния процес:

  • Приклякания;

  • Повдигане и отпускане на тялото в легнало положение;

  • Вдигане на тежести;

  • Бягане на къси разстояния.

За тези, които тичат, за предпочитане е през първите няколко дни да преминат към бързо ходене.  А тези, които се занимават с йога, фитнес треньорът трябва да изключи от програмата асани с високо повдигащи крака. Веднага след нормализиране на месечния цикъл можете да се върнете към нормалния процес на тренировки.

Ако по време на менструацията имате замайване и болки в корема, по-добре е да не поемате рискове. Лекарите силно препоръчват да се изключат всички активни упражнения и действия, за да не се влошава положението на жените. Разрешават се само дихателни упражнения.

Самочувствието на жената трябва да бъде индикатор на натоварванията по време на тренировки. Ако жената страда от заболяване на матката, като миома, ендометриоза, правилното решение ще бъде да се откаже напълно от активните дейности по време на „критичните дни“.

Правила за жените, които в „критични дни“ решат да продължат с тренировките:

  1. Тренирайте в дрехи от натурални материали.

  2. Изключете пресите напълно от тренировките. Разрешава се разтягане, наклони напред-назад, леко тичане.

  3. Помещението трябва да бъде проветрено предварително.

  4. По време на „критичните дни“ на жената се препоръчва да консумира до два литра вода. Изключете напитките, съдържащи кафе.

Ако спазвате тези препоръки, ще можете да продължите своите тренировки без да навредите на здравето си.