ПРОГРАМА И ЦЕНИ

Пилатес – какво е това? Това е система от физически упражнения, създадена от немския лекар Йозеф Пилатес през първата половина на 20-ти век.

Кратка история


Като дете Йозеф бил крехко и болно дете. Когато пораснал, той решил да подобри физическото си състояние и разработва индивидуална програма за физически упражнения. Благодарение на неговия метод, за кратко време, Джозеф Пилатес се превърнал от физически недоразвит младеж в силен атлет с атлетична фигура и отлично здраве.
Вдъхновен от личната си победа, Пилатес създава цяла система от упражнения, които по-късно се използват като рехабилитация за войници по време на Първата световна война, както и в подготовката за представления на известни циркови изпълнители и дейци на изкуството.


Принципи на системата Пилатес

Ефективността на системата се основава на принципи, които гарантират осезаем и дълготраен резултат. Съществуват следните принципи на Пилатес:
Класовете се провеждат със средна скорост, без тласъци и прекомерни усилия.
По време на упражненията се спазва специален модел на дишане, който позволява да се постигне по-изразен резултат.
Упражненията се провеждат по такъв начин, че да не се създава ненужно напрежение в области, които в момента не се разработват.
В процеса на практикуване на пилатес се концентрирате върху правилното изпълнение на упражненията, без да се разсейвате от външни мисли.
Упражненията се изпълняват със стегнати коремни мускули, което действа изключително благоприятно за стягането на корема.
Натоварването се увеличава постепенно, според усвояването на физическите упражнения.
За постигане на осезаеми резултати е необходимо да практикувате редовно, поне 4 пъти седмично.
Смята се, че дишането е основен принцип на Пилатес. Като по време на тренировките едно от първите и основни неща е усвояването на правилни техники за дишане. Правилното дишане е умение, което можете и е важно е да научите!


Основни ползи на тренировъчната програма Пилатес


Ползите от пилатес за тялото са безценни. Тренировките, състоящи се от леки и плавни движения, разтягат, укрепват мускулите, постига се на координирана активност на всички отдели на тялото. За разлика от други области, пилатес включва не само големи, но и по-малки мускули, които най-често остават неактивни при стандартен набор от физически упражнения.
При Пилатес такива показатели като скорост и интензивност на упражненията нямат значение. Основното нещо е качеството на изпълнение, което гарантира отлични резултати. Системата е подходяща за хора с напълно различна физическа подготовка.


Редовните тренировки подобряват кръвообращението, увеличават гъвкавостта на тялото, тонизират мускулите. Важно предимство на програмата е внимателнате работа с гръбначния стълб, така че пилатес за остеохондроза е просто незаменим. Системата Pilates е предназначена да подобри всички аспекти на контрол на тялото, като помага за укрепване на мускулния корсет, подобрява координацията и баланса на движенията. В този смисъл пилатес е отличен начин да се отървете от хронична болка в гърба, раменете и шията.


Тренировките по Пилатес в Спортно Студио Камато са подходящи и за деца над 7-годишна възраст.

 

Можете да проверите активността на тази активност на бутон “ПРОГРАМА И ЦЕНИ”

ПРОГРАМА И ЦЕНИ