Все по-голям брой съвременни професии включват ниска физическа активност. Автоматизацията и компютъризацията се движат напред и физическото състояние на хората, за съжаление, постепенно се влошава.

Tohus-v-domashna-obstanovka

Tонус в домашна обстановка

Работа, предполагаща стоене пред компютър или телефон, свободно време у дома пред телевизор и лаптоп, резултатите от тази малка подвижност започват да се усещат все по-рано. Млади специалисти, студенти и дори ученици много по-често започнаха да се оплакват от главоболие, умора, апатия, или просто липса на сили за каквото и да било.

Спортни дейности в спортни зали и в тематични секции не винаги са подходящи за всички: някои не разполагат с време за редовни посещения, други нямат пари, трети се притесняват и т.н. Във всички тези и подобни случаи, подходящ изход за поддържане на тонус в домашна обстановка, може да бъде домашния тренажор. Ще поговорим за бягащите пътеки.

Бягаща пътека – защо именно нея?

Бягащата пътека се отнася към тренажорите от кардио групата и с нея човек може да ходи или бяга с произволна скорост, в комфортни домашни условия да поддържа тонус.

Бягащата пътека е най-добрият вариант на спортно оборудване в дома, тъй като позволява максимално ефективно да се тренират всички групи мускули и натоварването на организма да се дозира в съответствие с неговото физическо състояние. Освен повдигане на мускулния тонус, заниманията на бягаща пътека зареждат с енергия целия организъм, подобрява работата на сърцето, кръвоносната система и дихателната система, .

Едно от решаващите предимства на бягащата пътека е относителната компактност, позволяваща да бъде премествана на удобни места. С домашна бягаща пътека можете да се занимавате по всяко, удобно за вас време, без да бъдете смущавани от никой.

 Бягаща пътека – основни видове

Бягащите пътеки са разделени на следните типове: механични и електрически. Те се различават един от друг по пътя на движение на ремъка.

Положителни аспекти на механичните бягащи пътеки:

  • Ниска стойност;

  • Малки габарити и лесно преместване; възможност за трениране без електричество;

  • Самостоятелно регулиране на скоростта на движение.

Отрицателни аспекти механичните бягащи пътеки:

  • Прекомерното натоварване на ставите на краката и гръбначния стълб. Не се препоръчват за използване от хора със заболявания на гърба и краката;

  • Малки възможността за създаване на специални програми и липса на устройствата за контрол на натоварването.

Бягащи пътеки са електрически тип

По-сложният дизайн на този тип тренажор води до тяхното разделяне на допълнителни подгрупи, в зависимост от мощността на двигателя, на ширината на бягащата лента, оборудване със специални софтуерни и контролни системи. Има електрически пътеки икономичен клас, любителски, Hi-End и професионални. Изборът на нужния тип се определя изхождайки от редица параметри: интензивност и периодичност на тренировките, необходимостта от различни програми за бягане, наличие на заболявания, свободно място в дома и бюджета.

Положителни аспекти на електрическите бягащи пътеки:

  • Отсъствие на големи натоварвания върху гърба и краката;

  • Плавно движение и спиране;

  • Възможност за промяна на програмите на тренировка и контрол на реакцията на организма на тяхната интензивност.

 

Отрицателни аспекти механичните бягащи пътеки:

  • Високата цена;

  • Работа само с електричество;

  • Скъп ремонт при повреда;

  • Относително големи габарити.

При избор на бягаща пътека за поддържане на тонус  в домашни условия, вниманието трябва да се съсредоточи на следните моменти: качество и дебелина на бягащата лента ( желателно е тя да бъде многослойна и по-дебела от 2 см.), мощност и производител на двигателя, наличие или отсъствие на амортизация на платформата. Препоръчително е да се купуват бягащи пътеки от известни производители, защото качеството и гаранцията на фирмата са много важни при покупката на това доста  сложно оборудване.