Спорта, фитнеса и по принцип всяка физическа активност изискват голяма воля. Но много от нас нямат достатъчно силна воля. Търпението буквално се изчерпва и когато ние не виждаме веднага очаквания резултат, много бързо загубваме интерес към спорта. Но има няколко тайни, които могат да ви помогнат да запазите спортната настройка.

  1. Трябва да определите правилно задачата, да си зададете цел, да разберете мотивите, които ви насочват към фитнес залата. Би било хубаво да запишете отговорите на въпроса „Защо ми е нужен спорта?“ На лист хартия. И всеки път, когато решите да пропуснете тренировка, препрочетете бележките си.

  2. Използвайте метода на „морков и пръчка“. Разделете целта си на няколко малки цели, например на два дни, на седмица, на месец, но колкото и да сте заети, намирайте време за тренировки. След това, според изпълнението на задачите, трябва да вдигате лентата. В края на даден период, например в края на седмицата или месеца, се възнаградете. Това може да бъде допълнително време за спане или за посещение на козметичен салон, масаж, или нещо друго, което ви доставя удоволствие.

  3. Планиране. Трябва сериозно да изберете мястото и времето на тренировките. Планирайте тренировките за следващата седмица, за следващия месец. Представете си, че тренировките са тази бизнес среща, която ако пропуснете ще има лоши последствия. Само тогава спорта ще има ефект.

  4. Проследявайте напредъка си. В края на краищата, по принцип причината, поради която повечето хора напускат спорта, е липсата на видим резултат. Но той няма да се появи веднага! Ето защо, водете записки на вашите тренировки, записвайте седмичните резултати, реда на тренировките, вашите чувства и емоции.

  5. Проявявайте своята активност ежедневно. Разбираемо е, че времето често не достига, но трябва активно да извършвате някаква работа в дома минимум половин час. Това до известна степен ще припокрива липсата на пълната тренировка.

  6. Разбира се, има и някои неотложни задачи, форсмажорни обстоятелства. Но ако днес не можете да отидете в залата, винаги можете да прехвърлите тренировките за някой друг ден.

  7. За да бъдат успешни тренировките, трябва да мислите като спортист. Всеки знае, че спортистите просто се нуждаят от физическо натоварване. Тренировките за тях са нещо като нужда от храна или сън. Така че трябва да направите тренировката си част от живота си, точно както работата или обучението. А навиците и другите дейности, които не ви позволяват да се занимавате със спорт, просто трябва ги изключите.

  8. Добър помощник в регулярността на тренировките ще бъде ваш партньор. Тренирайки с приятел, ще ви бъде по-трудно да се откажете от спорта.

  9. За поддържане на спортен интерес трябва да имате положително отношение и мисли. Не трябва да си мислите, че идеалната фигура и здравето са недостъпни за вас. Повярвайте, онези, които показват постоянство и издръжливост със сигурност ще постигнат високи резултати.

  10. И накрая, научете се да получавате удоволствие от спорта. Опитайте различни  варианти на тренировки, различни видове спорт, нови техники като цяло, внасяйте нещо интересно и ново във вашите тренировки. Тогава спорта ще ви донесе повече положителни емоции и по този начин последователността, интересът и желанието да се занимавате със спорт няма да ви накара да чакате дълго време.