Разбира се, вземаме вани за да се успокоим и отпуснем, но придаваме малко значение на тях и по-често го правим неграмотно. Осъзнавайки лечебната сила на уелнес баните и ако се научите как да ги приемате, можете драстично да намалите консумацията на лекарства и да се чувствате отлично.

Woman relaxing in round outdoor bath with tropical flowers, organic skin care, luxury spa hotel, lifestyle photo

Как да се отпуснете във ваната?

Ваните с различна температура на водата се считат за релаксиращи и успокояващи. Каквато и баня да изберете, просто лежането във водата с терапевтични добавки ще донесе много полза. Запомнете: полезните вещества, разтворени във вода, влизат в тялото главно през кожата. Ето защо, преди да използвате релаксиращи и успокояващи вани, е необходимо да се измиете добре, за предпочитане в комбинация с пилинг на цялото тяло.

Най-добре е да се отпуснете и успокоите 15-20-минутни във вода, която не е по-гореща от телесната температура. Но не само температурата на водата трябва да бъде комфортна. Важна е и обстановката около вас, температурата на самата баня, както и помещението, в което след това ще отидете. Разбира се, ако ваната е хидромасажна ( виж  в https://www.keramo-bg.com) ще бъде чудесно. Аромати, свещи, музика – повечето от нашите жени считат тези атрибути за „капризи“, и това е много жалко. Лечението е комплексно въздействие: релаксиращите и успокояващи вани „не помагат“, защото не сме свикнали да използваме техните лечебни компоненти с пълна сила.

Поставете поне няколко малки, но красиви свещи; включете спокойна, тиха музика или „ромолене на поток“; Изберете масло за арома лампата, която е в хармония с естерите и билките, добавени към водата. Ако за банята са били варени пресни билки и цветя, оставете ги във водата, също допринася за релаксация и почивка.

Домашни успокояващи рецепти

Първо, най-простите примери за домашно приготвени рецепти за успокояващи и релаксиращи вани. Компонентите им са много често срещани и се продават във всяка аптека. Аптечна лайка и цвят от липа: ако не във всяка къща, то в най-близката аптека има със сигурност. Сварете една шепа в литър вода, оставете да постои 20-30 мин, и сипете във ваната с вода.

Някои хранителни продукти също са подходящи за вана.

Вана с мед и мляко: във водата налейте топло мляко (1 л), смесено с мед (3-5 с. л.). Напрежението ще бъде свалено, а кожата ще получи хидратация, хранителни вещества и биоактивни вещества.

Ако добавите трици към млечно-медената смес, полезността на релаксиращата вана рязко ще се увеличи, но тогава се приготвя отвара. За литър мляко – 500 г всякакви трици (добри овесени трици) и 2-3 с.л. мед. Гответе на слаб огън, като разбърквате, докато леко се сгъсти, извадете и изсипете във ваната.

Успокояващите вани с жълтък са още по-лесни. Разбийте няколко жълтъка с една доза от любимия си душ гел и пакетче ванилия. Изсипете по малко на тънка струя във ваната, за предпочитане под струя вода: сместа се пени, а аромата е много успокояващ.

Вани с етерични масла

Релаксиращите и успокояващи вани с етерични масла също не изискват сложни действия. Подходящите масла могат да се добавят към горните смеси или просто във водата, предварително разтворени в емулгатор (мед, мляко, сметана, сол и др.). Примери за комбинации:

  • Здравец (4 капки), сандалово дърво (5 капки), ванилия (6 капки);

  • Магнолия, горчив портокал, иланг-иланг, нероли (всичките 5 капки всяка);

  • Ирис (2 капки), лавандула (3 капки), маточина (5 капки);

  • Мимоза (2 капки), лайка (3 капки), лавандула (5 капки) – облекчава безсънието.

Хвойна или клонки на всякакви иглолистни дървета (около 500 г) могат да се сварят в голям а тенджера и да се използва отварата за релаксираща и успокояваща вана: достатъчно са и етерите и витамините.

Рецепти с треви и сокове

Рецептите с билки и натурални сокове са малко по-сложни: билките трябва да се събират (или да се намерят в аптека), а соковете трябва да се изцеждат от пресни плодове или зеленчуци. Смесват се поравно брезови листа, ягоди, малини, равнец, липов цвят, лавандула, градински чай, розмарин и арника. Няколко шепи от сместа се запарват с вряла вода (2-3 л), държат се на слаб огън за около 10 минути, прецеждат се.

Подходящи са всякакви сокове, 2-3 чаши на баня. Изберете аромати, които най-много ви харесват.