Много грамотни хора в борбата с излишните килограми се обръщат към здравословна диета заедно с физическа активност. Наскоро те научиха за системата за трениране на табата в света – в края на 90-те, но популярността и нараства с „щури темпове“.

Защо? Заради невероятния ефект! Какъв резултат за отслабване и форма на тялото може да се постигне чрез упражнения на Табата, как правилно да тренират жените?

Експертите единодушно казват: Tabata наистина помага за отслабване в рекордно кратко време. Наистина ли е така? Ще поговорим за това в тази статия.

Ползи и ефективност на тренировките

Защо хората избират система табата за отслабване? Защото тези, които поддържат темпото на тренировки получават не само стройна и тонизирана фигура, но и силни мускули на цялото тяло, издръжливост и силно сърце. Мастните запаси от тези тренировки се изгарят, а от мускулната тъкан не се губи и грам в процеса на тренировки.

Вярно е, че за да получите всичко това, трябва да тренирате стриктно според правилата и то редовно. В интернет можете да намерите изявления от типа „само за 4 минути на ден изгаря повече мазнини, отколкото за един час“, „да отслабнете е много просто – всичко в домашни условия“, „красиво тяло за 3 седмици“ и т.н. Толкова лесно и просто ли е? Просто да, но лесно ли е?

Защо табата за жени е подходяща за отслабване?

Какво представляват тренировките по табата за жени? Максимални движения – минимално време. Ето защо те казват, че табата ви позволява да отслабнете бързо, ефективно и за дълго време. Правилното изпълнение гарантира непрекъснато изгаряне на мазнини в рамките на 48 часа след една тренировка.

Но този тип не е за любителите на „отслабване за празниците“, система табата е за подготвени хора, необходимо поне средно ниво. Освен това, тези тренировки не заместват силовите, но кардио тренировките напълно. Но и последният тип трябва да бъде добре овладян: експертите препоръчват да се премине към табата система за отслабване след поне 3 месеца пълноценно кардио.

Каква е разликата между тренировките за кардио и табата?

Табата за жени е обучение е структурирано по следния начин: за 4 минути се повтарят 8 цикъла с най-интензивно натоварване с продължителност 20 секунди; почивки между цикли от 10 секунди.

Само 4 минути – да, но темпът на упражненията е пределът, на който сте способни.

Кардио са аеробни тренировки, в напълно “кислороден” режим: те се наричат ​​”аеро”.

Темпото в процеса на трениране на табата е толкова рязко, че тялото бързо се озовава в “анаеробната зона” и дори професионалните спортисти не могат дълго да се занимават без кислород (повече от 1-5 минути).

Това обяснява ефективността на табата за отслабване. Анаеробният стрес кара всички системи да работят пълноценно, изразходвайки енергията, съхранявана в мастната тъкан. Организмът няма време да „получи” мускулна тъкан и тя се укрепва от тренировка до тренировка.

Кой не трябва да тренира табата?

Табата за жени е доста твърда тренировъчна система, така че не е подходяща за всички. Кой точно не трябва да се занимава със системата табата?

Хората със заболявания на опорно-двигателния апарат, ССЗ, ниска издръжливост, които са на монодиета или диета с ниско съдържание на въглехидрати и нетренирани начинаещи.

Наднорменото тегло (или неправилното разпределение на телесното тегло) са не само хора, които са далеч от спорта, но и тези, които спортуват редовно Например, един спортист трябва да премахне излишните мазнини и да изгради мускули, да увеличи издръжливостта преди състезания –затова е табата.

Табата за жени

Подходяща ли е системата  табата за жени? Разбира се! В крайна сметка жените не са просто „не по-лоши от мъжете“, но често показват по-ярки резултати в спорта и заниманията, които изискват издръжливост и бързина.

За щастие, обикновените домакини също могат да се включат в система за отслабване на табата, ако редовно посещават фитнес клуб. Въпреки това, без силова тренировка, такива начинаещи могат да тренират само 4 минути на ден (в допълнение към овладяно кардио) и да изпълняват прости видове упражнения.