Митовете за силовите упражнения са много. Ще се спрем на някои от тях.

Mitove -za- silovite- uprazhnenia

„Мускулите ще ми станат огромни“

Жените по природа не са предразположени към големи мускули, високото ниво на естроген няма да ви позволи това.

Освен това, за да направите големи мускули, вие трябва да тренирате с големи тежести (големи тежести означава не 5 или дори не петнайсет килограма, а много повече) и трябва да приемате много протеинови храни и допълнителни добавки – аминокиселини, протеинови шейкове и много други неща.

Обикновената жена, която се храни правилно и изпълнява правилно силовите упражнения, ще може да увеличи мускулната маса 300 или максимум 500 грама на месец.

Някои приемат за натрупване на мускулна маса увеличаване на теглото в първия месец на тренировките, това могат да бъдат 1-1,5 кг. Но това увеличение е само течност, която се задържа в мускулите. Това е напълно естествено в началото на тренировките. След 3-4 седмици тялото свиква към натоварването и всичко си идва в норма. Масажа или топлата вана с морска сол ще ви бъдат от полза.

И още към митовете за силовите упражнения е:

„Силовите упражнения за безполезни за отслабване“

Това е още една заблуда. За отслабване е важно мускулите ви да работят и да изразходвате калории. Между другото, мастните клетки отлично изгарят по време на работа на мускулите. Самите мускули са много енергоемки, т.е. за поддържане на мускулната маса организма е принуден да изразходва повече енергия, която той ще извлича от мазнините.

Получава се, че по време на тренировките вие губите мазнини, и в състояние на покой също изразходвате калории. Доказано е, че обмяната на веществата (т.е. скоростта, с която тялото изразходва получената енергия) при хора, които са ангажирани в тренировки с тежести е 10-15% по-висока от тази на тези, които игнорират тежестите.

Друго допълнение към митовете за силовите упражнения:

Mitove -za- silovite- uprazhnenia-0

Силовите упражнения не са подходящи за жени“

Поддръжниците на това становище се осланят на факта, че при жените ставите са по-слаби и могат лесно да бъдат повредени по време на упражненията. Това не е вярно. За жените не са подходящи само екстремните натоварвания и голямото тегло (над собственото им тегло). Всъщност, това е опасно и може да доведе до травми. В силовите упражнения със средно натоварване няма нищо неестествено за женското тяло, ако ги изпълнявате правилно и тренирате с мярка.