Ходенето е едно от най-ефективните и в същото време достъпни начини да отслабнете. Но много от нас напълно са загубили навика да ходят и напразно. Ходенето не струва нищо и мазнините не изгарят по-лошо от тренирането във фитнес клуба.

Ако решите да отслабнете с ходене, следвайте тези прости правила:

1. Ако отдавна не сте ходили по-далеч от магазина за хляб или до съседната стая на колегата, трябва да започнете постепенно, внимателно дозирайки физическото натоварване. В началото ходете 3-4 пъти в седмицата по 10 минути на ден. Постепенно увеличавайте времето за ходене до 35-40 минути на ден и 5-6 пъти в седмицата.

Ако отначало сте твърде мързеливи да ходите, не се отказвайте и не отлагайте за утре. С течение на времето това ще мине, ще свикнете и ходенето от изтезание и мъчение ще се превърне в приятен навик. Е, добре ще бъде, ако във вашия район има парк или алея. Ако не, това не е причина за отлагане на загубата на тегло. Разходете се около къщата, обикаляйте блока.

2. За да отслабнете, трябва да ходите бързо, сякаш сте закъснели за работа, колата ви е в ремонт, а шофьорите на трамваи и автобуси са обявили стачка и отказват да тръгнат по маршрута.

Ако ходите бавно ще изразходвате твърде малко енергия. Ако ходите като на разходка, изгаряте средно по 1,5 калории на минута или 45 калории на половин час.

Но ако ускорите темпото на ходене до 5-6 kм/час, вече сте изразходили  около 5 ккал/мин, което е 150 ккал. за 30 минути. Съгласете се, че разликата е голяма. За един час бързо ходене напълно можете да изразходвате калориите от изядения еклер, или шоколадово блокче.

3. Ускорявайте темпото не за сметка на дългата стъпка. Правете много малки стъпки, така че изразходвате повече енергия. Опитайте се да не държите ръцете си отпуснати, а да работите с тях. Първо, ще бъде по-лесно да ходите и на второ място, ще увеличите потреблението на енергия. Представете си, че имате ски-стикове в ръцете си и правите тежки движения с ръцете си.

4. Ходенето за отслабване е по-ефективно сутрин. След 8-10 часа гладуване по време на сън, нивата на кръвната глюкоза постепенно се изчерпват и докато се разхождате, за да се задоволят нуждите на тялото от енергия, мазнините от подкожната тъкан започват да се разграждат.

Освен това утринната разходка осигурява повече калории през деня, защото “стартира” метаболизма ви.

5. Не позволявайте обезводняване на организма, в противен случай ще отслабнете бавно. Ходенето е не само загуба на енергия, но и загуба на течност. Затова пийте чаша вода преди ходене, преди да напуснете дома си и още една чаша – след като сте се разхождали.

6. За да се увеличи изгарянето на мазнините, диетолози препоръчват приемането на L-карнитин преди и след разходките.

7. Вдишвайте през носа, издишайте през устата. Ако усетите недостиг на въздух, не бързайте да вдишвате през устата, това е сигнал, че трябва малко да намалите темпото на ходене. Ходете бавно и след няколко минути дишането ви ще се възстанови.

Следвайте тези прости препоръки и такава достъпна форма на фитнес като ходене ще ви помогне да отслабнете. Прочетете за “Ползата от ходенето“.