Какво е това спортна фигура? Има активно демонстративни мускули или „шоу- мускули“, на които най-често обръщат внимание, когато оценяват физическата кондиция на човека.

sportna- figura-3

Нека да погледнем истината в очите и да признаем че дългите мускули на гърба, трапеца и краката ( при мъжете) не са интересни за много хора. Но „шоу-мускулите“ са интересни за всички. Освен това, никой не се вълнува от това, колко бързо бягате или колко висока скачате, важното е, че имате спортна фигура!

Кой вид мускули са толкова важни са понятието спортна фигура?

Мускулите на корема

sportn figura

Шест съкровени плочки или плосък корем е предмет на гордост за притежателя и активна завист от всички останали. Ако вашата цел са заветните плочки, залог за успех в този случай ще бъде интензивен тренинг, състоящ се от кардио натоварвания, различни упражнения за коремните мускули и други мускулни групи. Също така, трябва да бъде създаден енергиен дефицит, т.е. да се обезпечи преобладаване на разхода на енергия пред нейното постъпление, което ще доведе до намаляване на съдържанието на мазнини до желания процент.

Мускулите на гърдите (за мъже)

Един мъж с развита мускулатура на гърдите винаги се откроява от тълпата. И разбира се, ще му обърнат внимание на плажа или в басейна. За постигането на тази цел ще ви помогнат упражнения за гърдите. Тренировъчният процес трябва задължително да отчита увеличаване на теглото на работните тежести.

Крака ( за жените)

Това е често проблемна област за много жени. Въпреки това, ако носите къси шорти, поли или бикини, красивите крака са страхотно оръжие! Съсредоточете се върху клекове, изкачване на стълби, бягане.

Бицепс и трицепс

Стегнатите ръце винаги привличат внимание и изглеждат красиво! За да развиете отлична форма на ръцете, направете акцент върху набирания и лицеви опори, в съчетание с изолиращи упражнения.

Рамене ( за мъже)

Широките рамене винаги привличат внимание, независимо от облеклото. За да получите максимален ефект, изпълнявайки упражнения за раменете, трябва да изолирате основните мускули на раменете (делтоидния и трапецовидния мускул) и да изключите от работа спомагателните мускули, използвайки повдигане на гири напред и в страни на различни видове гири.

Разбира се, тренировките не трябва да се ограничават само с една от изброените мускулни групи, без значение колко е важно да се привлече вниманието върху нея. Това може да доведе до мускулен дисбаланс, травми и липса на резултати като цяло.

Не забравяйте, че за да имате добра спортна фигура, вашия тренировъчен процес трябва да бъде максимално балансиран и да има всички аспекти на физическото развитие!