В благородният стремеж да отслабнем ние често правим грешката да ограничаваме своя порцион, като по този начин поставяме тялото си в режим на икономия.

Все повече калории се отлагат в запас, усложнявайки процеса на загуба на излишните килограми. Какво става? Какво не правим както трябва? Нека да разгледаме 10 лесни и ефективни  способи за ускоряване обмяната на веществата и да и да получим фигурата на своята мечта.

Как да ускорим обмяната на веществата в организма?

metabolizam (2)

  1. Бон апети. За важността на рационалното приемане на храна са написани много книги. За никого не е тайна, че правилното приемане на протеини, въглехидрати и мазнини, в зависимост от времето на деня е един от акцентите за успешната загуба на тегло. Не трябва да забравяме, че е за предпочитане да се храним с малки порции 4-5- пъти не ден, за да не позволим на нашия метаболизъм да се отпусне.

  2. Живот в движение. Физическата активност от всякакъв вид е отлично допълнение към храненето, изгарянето на калории се случва почти час след приключване на спортната активност. Например, силовите упражнения способстват за нарастване на мускулната маса, за поддържането на която се изразходват много повече калории, отколкото за мастните отлагания. Не се плашете, ако стрелката на кантара малко тръгне нагоре, както знаете мускулите тежат повече от мазнините, но изглеждат много по-естетично и привлекателно. За да се подпомогне растежа на мускулна маса, тялото трябва да бъде снабдено с достатъчно количество протеини. Добър източник на протеини са пилешки гърди, постно говеждо месо, риба, яйчен белтък. За тези, които се придържат към по-строг хранителен план и имат за цел да отслабнат и да контролират своя калориен прием, суроватъчния протеин е идеален.

  3. Свеж въздух. Този важен компонент често се пренебрегва за балансирана и здравословна обмяна на веществата. Повишавайки активността и укрепвайки защитните функции на организма, свежият въздух е незаменим елемент за ускоряване на обмяната на веществата в организма, а следователно, и за намаляване на телесното тегло.

  4. Водата е извор на живот. Без вода обмяната на веществата в човешкото тяло, състоящ се от 70% вода, би била невъзможна. Изпивайки ежедневно достатъчно количество вода, ние не само забележимо намаляваме апетита, които позволява на организма изгаряне на мазнините, но и обогатява кръвта и толкова необходимата за всички органи влага, както и ускорява обмяната на веществата.

  5. Достатъчен сън. Продължителният и качествен сън освен необходимата почивка, позволява обновяване клетките на мозъка и стимулира производството на специфичен хормон на растежа, което ускорява метаболизма.

  6. Масаж. Дали това е спортен, релаксиращ или антицелулитен масаж, всеки от тези видове масаж подобрява циркулацията на кръвта, което от своя страна е в полза на обмяната на веществата.

  7. Сауна. Да се напарите в банята или на сауна е не само приятно, но и много полезно. Загрявайки тялото, ние отваряме порите, което позволява на кожата да диша, като по този начин подобрява циркулацията в клетките и стимулира работата на целия организъм.

  8. Не се притеснявайте! Както знаете, стресът не е митичен, а напълно реален виновник за много здравословни проблеми, включително повишаване на теглото. Хормонът кортизол, който се отделя от надбъбречните жлези при преживяване и стрес, способства отлагане на мазнините, и то обикновено в областта на талията и корема, повишава нивото на кръвната захар, стимулира производството на инсулин и наддаване на излишно тегло. Непременно намерете ефективен начин за справяне с депресията и стреса.

  9. Amore Mio. Научно е доказано, че по време на оргазъм кръвта активно се насища с кислород и се подобрява храненето на тъканите, което е благоприятно за подобряване на метаболизма. Така, че този любовен фитнес подобрява здравето и общото благополучие!

  10. Натурални природни компоненти. Те са вашите верни съюзници в борбата срещу наднорменото тегло и като цяло за пълноценната работа на организма. Биологично активните добавки, затова се наричат „активни“, защото се своеобразни катализатори, стимулиращи много жизнено важно процеси. Както вече споменахме, към мисията за отслабване трябва да се подхожда комплексно. И в този случай всички видове естествени “биологични помощници” могат да бъдат много полезни за обмяната на веществата в организма.