Енергията е важна за всеки човек, но може би Вашият обичаен ден ви изчерпва толкова, че се чувствате буквално изцеден за вечеря? Опитайте съветите на Mary Ann Baumen, автор на Fight Fatigue: 6 лесни стъпки за увеличаване на вашата енергия и зареждане на „батериите“ през целия ден!

Съветите на Mary Ann Baumen ще ви помогнат да се справите с натоварения си график и дори да ви научи да спите достатъчно, когато най-накрая се появи такъв шанс.

8 ч. Сутринта

Пригответе подходящата закуска.

Откажете се от сандвичи и кифли – въглехидратите само ще ви накарат да се чувствате уморени, по-добре да ядете кисело мляко. Смесете го в чаша с плодове и няколко супени лъжици мюсли – леки храни, богати на протеини и здрави мазнини.

10 ч. Сутринта

Вземете със себе си бутилка вода.

Питейната вода елиминира сънливостта поради движението на хранителни вещества през тялото. Плюс това, водата не съдържа проблемни компоненти като захар (допълнителни калории) или кофеин (диуретик, с който може да не се чувствате добре), така че първо пийте вода.

11 ч. Сутринта

Обадете се на приятел или приятелка.

Ако мислено се отклоните поне веднъж на ден, това ще ви помогне да се отървете от умората. Не забравяйте да отделите време за почивка и да се обадите или да изпратите имейл до приятел. (Не се чувствайте виновни за това.) Опитайте се да говорите за приятни неща.

12:00 часа

Изберете правилните храни с въглехидратно съдържание.

Когато имате много работа, възниква голямо изкушение да се яде нещо сладко, източник на мигновена енергия. Не бързайте. „Въглехидратните захарни храни ще ви дадат енергия само за кратко време“, казва Бауман. Вместо това яжте сложни въглехидрати, като пуйка или сандвич със швейцарско сирене и пшеничен хляб, плюс няколко парчета ябълка.

14:00 часа

Нека бъде светлина!

Нашето тяло е синхронизирано с ритъма на деня и нощта, така че 10 минути на слънчева светлина ще бъде естествено пробуждане за вас. Дори светлината, преминаваща през облаците, може да предотврати сънливостта. Ако времето позволява, разходете се малко за подобряване на кръвообращението.

16:00 часа

Хвалете себе си.

Сега е лесно да се съсредоточите върху недовършените задачи. Но внимавайте за „енергийни крадци“ (терминът Бауман е за тези мисли, които ни дразнят или разочароват). Направете списък на днешните постижения, точка “Трябва да стигна на работа навреме!” също се смята.

19:00 часа

След работа не се търкаляйте в леглото. Уроците по йога, плуване и фитнес ще ви помогнат да спите добре и да дадете енергия, която ще бъде ключът за започване на следващия ден с нови сили. По-често се усмихвайте, това също помага!