Степ аеробиката е кардио тренировка, която се основава на прости хореографски движения върху специална платформа. Степ аеробиката е много популярен клас в груповите класове поради ефективното и същевременно нежно натоварване на ставите. Степ аеробиката е много популярен клас в груповите тренировки поради ефективното и същевременно нежно натоварване на ставите.

Степ аеробиката е еднакво подходяща както за начинаещи, така и за напреднали. Ако искате да получите здраво и красиво тяло, не забравяйте да правите кардио тренировки редовно. Това е чудесен начин да добиете добра фигура, да тренирате сърдечния мускул и да развиете издръжливост. Има много различни видове аеробни тренировки, които ще ви помогнат да запазите сърдечната си честота и да изгорите калории за един час, но степ аеробиката се превърна в една от най-търсените кардио направления.

В какво е същността на степ-аеробиката?

И така, степ аеробиката обикновено се състои от набор от основни стъпки, свързани в комбинирани връзки. Нивото на трудност на стъпките и връзките зависи от конкретния урок. Обучението е придружено от ритмична музика и се провежда с бързи темпове. За класове се използват специални пластмасови платформи с нехлъзгаща се повърхност. Стъпковите платформи имат регулируема височина, така че можете да увеличите или намалите сложността на тренировката.

Обикновено часовете по степ аеробика започват с подгряване и основни стъпки. Постепенно основните стъпки се усложняват и се комбинират във връзки. Ако сте избрали урок за начинаещи, тогава комбинациите ще бъдат прости – не повече от 2-3 стъпки във връзка. Класовете за междинните и напредналите нива включват не само по-наситени връзки, но и по-висок темп и сложни версии на упражнения. Следователно в началото може да не ви е лесно да повтаряте движения синхронно с трениращия.

Тренировката по степ аеробика обикновено трае 45-60 минути. Урокът продължава непрекъснато и с нарастваща сложност, в качество на почивка и възстановяване периодично ще се връщате към крачка на място. Ако отдавна не сте имали физически натоварвания, по-добре е да започнете с нормална разходка без степ, за да избегнете неразположение или дори сърдечни проблеми. Някои трениращи понякога включват упражнения за ръцете и корема в края на сесията, за да балансират натоварването, тъй като степ аеробиката натоварва главно мускулите на краката и задните части.

Степ аеробиката преживя пика на световната популярност в края на 90-те. Новите тенденции в груповия фитнес (HIIT, кросфит, TRX) малко замениха часовете по степ аеробика. Въпреки това, дори сега класовете със степ остават в търсенето сред много фенове на кардио тренировките. Ходенето по платформата е по-нежно от програмите за шокови скокове, така че по отношение на безопасността те ще дадат шанс на много други видове аеробни упражнения.

Видове степ-аеробика

Ако груповият урок се нарича „степ аеробика“, това предполага класически урок за приблизително средното ниво на обучение. Предполага се, че можете да опростите и усложните урока, като промените нивото на платформата. Въпреки това, винаги е по-добре да отидете на пробен урок, за да разберете каква е програмата, тъй като често зависи пряко от виждането на треньора.

Ако говорим за видовете степ аеробика, тогава можем да различим следните:

  • Basic Step. Обучение за начинаещи, където се изучават основни стъпки и прости комбинации.

  • Advanced Step. Обучение за напреднали, които вече са имали опит със степ. Обикновено включва сложни връзки и упражнения за скачане.

  • Dance Step. Тренировки за тези, които обичат танцовата хореография. В тази програма стъпките са в танцови връзки, което ще ви помогне не само да отслабнете, но и да развиете пластичност и грациозност.

  • Step-combo. Степ аеробика, в която ще намерите много сложни комбинации от движения, така че те са подходящи за координирани хора. Но интензивността на този урок е по-висока.

  • Step Interval. Интервал на стъпките. Обучението се провежда с интервален темп, експлозивни интервали и тихи интервали за възстановяване. Идеален за бързо отслабване.

  • Double Step. Тренировка, в която се използват две стъпкови платформи за повишаване на ефективността на класа

  • Power Step. Тренировка, която също използва силови упражнения за мускулен тонус.

Предимства на степ-аеробиката

  • Степ аеробиката е един от най-ефективните видове кардио натоварване за отслабване и избавяне от излишните мазнини. За 1 час занятия можете да изгорите 120-500 kcal.

  • Тренировките са много по-безопасни за ставите, отколкото например бягането, плиометрията, скачане на въже. При съпоставими резултати и енергийни разходи получавате сравнително слабо въздействие върху ставите на краката.

  • Това е отлична тренировка за долната част на тялото, която е най-проблематична за нежния пол. Ще тонизирате мускулите на бедрата и задните части, като стегнете и подобрите формата им. Нещо повече, стъпалата на степа помагат за изсушаване на краката и намаляване на обема им.

  • Тренировките по степ аеробика са подходящи за профилактика на остеопороза и артрит, което е особено вярно за тези, които водят заседнал начин на живот.

  • По време на степ аеробика карате сърцето и белите дробове да работят по-ефективно и ги правите по-здрави. Подобна тренировка няколко пъти намалява вероятността от заболявания на сърдечно-съдовата система.

  • Можете самостоятелно да регулирате сложността на тренировката, като промените височината на платформата за стъпки. Колкото по-високо е нивото на платформата, толкова по-силно натоварване ще получите.

  • Степ аеробиката се състои от упражнения за пренасяне на тегло, които са идеални за увеличаване на костната плътност и запазване на костната тъкан. Това не само ще ви направи по-мобилни, но и ще помогне за предотвратяване на костни заболявания в зряла възраст.