Днес, когато рафтовете на магазините буквално са затрупани от всевъзможни предложения за изгаряне на мазнините, изборът на качествен продукт става все по-труден. Кое да изберем?

В тази статия ще разгледаме онези помощници за изгаряне на мазнините при жените, доказали се като ефективни и безопасни в борбата срещу излишното тегло.

Екстракт от зелен чай

Екстрактът от зелен чай съдържа 40% катехини, които имат висока биологична активност. Най-значимото съединение на катехина по отношение на въздействието на дневната консумация на енергия и термогенеза е епигалокатехин галат (EGCG), който също има антиоксидантни свойства и намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.

Към днешна дата екстрактът от зелен чай е най-разпостраненият компонент за изгаряне на мазнините при жените.

Кофеин

В много научни изследвания е описан ефекта на въздействие на кофеина върху мастните запаси, в които кофеинът допринася за изработката на адреналин, ускорява проникването на мастни киселини в кръвта. В резултат на това при първоначалното физическо натоварване мускулите използват мастни киселини като източник на енергия, което ви позволява да съхранявате запасите от мускулни гликогени. Това дава възможност за увеличаване на интензивността на тренировката и насърчава загуба на тегло.

Редица проучвания също показват, че приемането на кофеин в комбинация с други съставки, като екстракт от зелен чай, значително увеличава дневните енергийни разходи на тялото и използването на мазнини.

Но всъщност до момента не е установено дали кофеинът е ефективен и безопасен като добавка за отслабване.

Екстракт от зелено кафе

Активната съставка, намерена в зърната на зеленото кафе е хлорогенна киселина. Намалява абсорбцията на мазнините и глюкозата в червата. Именно този фактор, в редица научни изследвания, обяснява намаляването на теглото при лица, които включват екстракт от зелено кафе в диетата си. В същото време физическите упражнения и контрола върху храните остават задължителни съпътстващи условия.

Глюкоманан

Това е разтворимо влакно, което се извлича от растението конжак. Доказано е, че тази добавка е много ефективна за отслабване и няма почти никакви странични ефекти.

Същността на действието е в следното –  разтворимите влакна набъбват в червата, предизвиквайки чувство на ситост и намаляват чувството на глад. Също така, някои учени казват, че този продукт допринася за намаляване на холестерола.

Чилийски пипер

Активното вещество на лютия червен пипер е капсаицин. Според различни изследвания, капсаицинът помага да се повиши нивото на норепинефрина, което означава, че то засяга термогенезата и ускорява метаболизма.

Освен това е доказано, че при консумацията на лют червен пипер, калорийният прием намалява и апетитът намалява.

От друга страна, има изследвания, които твърдят, че капсаицинът не е най-добрият вариант за отслабване. Например, може да има странични ефекти – киселини или проблеми при взаимодествие с редица лекарства, като аспирин.

Конюгирана линолова киселина

Конюгираната линолова киселина (CLA) ви позволява да намалявате мастните отлагания и да запазите суха мускулна маса. Това вещество помага на организма да използва мазнините като източник на енергия, засягайки ензимите, отговорни за транспортирането, съхранението и разпадането на мастните клетки.

Намира се главно в млечни продукти, червено месо, домашни птици, яйца и царевично масло. Предлага се и като хранителна добавка като помощник за изгаряне на мазнините.

Заключение

Основното нещо, което трябва да научите, че няма чудеса за отслабване! Това е резултат от дълга и упорита работа, чрез цялостно въздействие върху тялото. Във вашия арсенал трябва да присъстват и диета, и упражнения и режим!

Всичко описани по-горе продукти са само помощници в борбата срещу изгаряне на мазнините. Не вярвайте на онези, които казват, че са взели само едно хапче и веднага са свалили тегло.

И не забравяйте, че преди да започнете приема на каквито и да било добавки, консултацията с лекар и треньор са задължителни!